Wandelen

Wandelen omgeving Winterberg

In Winterberg en de directe omgeving kunt u uitstekend wandelen. Door vele wandelroutes is het een goede bestemming voor een leuke wandelvakantie.

Eindeloze bossen, zonnige dalen en fraaie dorpjes maken Winterberg tot een leuke bestemming voor een wandelvakantie. De natuur biedt daarvoor de ideale omgeving. En de paden zijn door duidelijke bewegwijzering en kaarten aangegeven. Ook zijn er diverse stadswandelingen in de buurt.

Wandelroute naar de Kahler Asten

Vanuit het centrum van Winterberg (marktplein) volgt u de straat „Am Waltenberg“ ongeveer 200 m en slaat u aan de stopstraat (kruispunt) af naar links.

Na 75 m bereikt u de „Nuhnestraße“, deze volgt u mee naar rechts, lichtjes bergop. De markering (X13) leidt u aanvankelijk langs een geasfalteerde weg, dan over een mooie bosweg („Philosophenweg“) tot het stadhuis.

Verder gaat het langs de „Fichtenweg“ naar de camping aan de voet van de „Kappe“. Langs de camping gaat de X13 verder tot een schuilhut aan de voet van de Kahler Asten.

U steekt de B236/B480 over en gaat nu steil bergop tot aan de Astenturm (met restaurant). Eenmaal boven aangekomen bij de Kahler Asten kunt u genieten van een schitterend uitzicht.

Ook zijn er nog diverse wandelroutes rondom de Kahler Asten.

Meer info over wandelen in Sauerland.

Wandelen bij de Rothaarsteig (Brilon-Winterberg-Dillenburg)

De Rothaarsteig loopt van Brilon via Winterberg naar Dillenburg en heeft zich inmiddels ontwikkeld tot een van de belangrijkste langeafstandswandelpaden van Duitsland.

Over een lengte van 154 kilometer brengt de zogenoemde ”Weg der Sinne” (pad waar de zintuigen geprikkeld worden) u in verrukking door zijn talrijke panorama’s, natuurhistorisch, historisch en cultureel interessante bezienswaardigheden.

In de omgeving van Willingen is er de “Uplandsteig” te vinden. Dit is een rondwandeling van 65 kilometer en het start- en eindpunt zijn in Willingen.

Meer info over wandelen in de omgeving Willingen.

kijk hier voor wandelroutes rondom Winterberg